Zacznę od tego, że blog jest inwestycją długoterminową. To taki marketingowy maraton, a nie sprint. Rezultaty są widoczne tylko, jeśli artykuły są przemyślane, a publikacje systematyczne.
W porównaniu do pozostałych narzędzi marketingowych jest za to stosunkowo tanim rozwiązaniem. I co ważne nie przepala bezużytecznie Twojego budżetu.
To taka ukryta, lekko przemycona pod płaszczykiem „dzielenia się wiedzą”, autopromocja. Zamiast ciągnąć od razu przed ołtarz zdezorientowanych klientów, umawiasz się z nimi na sympatyczne „treściowe” randki 😉.
A teraz przejdźmy do konkretów: zobacz 5 powodów, które udowadniają, że inwestycja w artykuły blogowe się opłaca.
1. Blog firmowy pomaga budować wizerunek profesjonalistki
Już sam fakt, że zdecydowałaś się na prowadzenie własnego biznesu, świadczy o tym, że jesteś profesjonalistką, w tym co robisz. Każdego dnia wkładasz mnóstwo pasji
i energii w swoje działania. Zdobywasz wiedzę i doświadczenia. Pokonujesz wyzwania. Opowiedz o tym Twoim odbiorcom. Blog firmowy daje Ci na to przestrzeń.
Podziel się z nimi swoją wiedzą, doświadczeniem. Opisz, jakie korzyści przyniosą im Twoje produkty, czy usługi. Przecież Ty znasz je najlepiej. Rozwiej ich wątpliwości. Podpowiedz rozwiązania problemów, które napotykają. Ciekawe możliwości, z których mogą skorzystać.
Pomoże Ci to zbudować wizerunek zaufanej specjalistki w Twojej branży. Twoi odbiorcy będą mieli pewność, że jesteś ekspertką, w tym co robisz.
Tak wiem, wymaga to dużo czasu. Ciężko to wszystko ująć w słowa. Nie masz pomysłów… Wiesz, nie musisz tego robić sama. Możesz to zlecić innej specjalistce (tak, tak mówię nieskromnie o sobie 😉. Sama oceń, czy warto mi zaufać).
2. Artykuły blogowe pomagają budować bliskie relacje z klientami
Ludzie szperają w zasobach internetowych w poszukiwaniu rozwiązań dla swoich problemów. Często przy tym (zwykle nieświadomie) potrzebują wsparcia, zrozumienia i poczucia bezpieczeństwa. Szczególnie jest to istotne przy wyborze usług. Klient nie może ich dotknąć, ani zobaczyć przed zakupem. Chce mieć jednak pewność, że osoba, która je wykona, jest godna zaufania.
Nic tak nie umacnia poczucia bezpieczeństwa, jak możliwość poznania drugiej osoby. Zbliżenie się do niej, choćby poprzez przeczytanie informacji, jakie udostępnia, spojrzenie jej w oczy (chociaż na zdjęciu w zakładce „O mnie” 😊). Możliwość sprawdzenia, jaką posiada wiedzę; czy ma odpowiednie kompetencje; w jaki sposób traktuje klientów (tak, większość z Twoich odbiorów sprawdza, gdzie tylko może, czy warto Ci zaufać. Możesz to ułatwić tym niecierpliwym 😉).
Wszystko wokół nas się zmienia, jesteśmy bombardowani zewsząd reklamami, każdy chce nam „wcisnąć” swoje usługi, czy produkty. Wystarczy, że choć raz wpiszemy w wyszukiwarkę internetową słowo z nimi związane. My jednak wciąż jesteśmy ludźmi, istotami społecznymi, które potrzebują bliskich relacji, działamy pod wpływem emocji, to się nie zmieni.
Jeśli zależy Ci na lojalnych klientach, jeśli chcesz, żeby odnieśli oni rzeczywiste korzyści (i polecali Cię innym). Zamiast męczyć się i wpychać je pod ich nos (z pomocą płatnych reklam), opowiedz o nich, o sobie, o korzyściach, jakie dają. Zrób to na swój własny sposób. Kreatywnie. Inaczej niż wszyscy. Wykorzystaj do tego zakładkę bloga (jest tak blisko Twojej oferty online).
3. Blog firmowy pomaga kreować rozpoznawalność marki i jej produktów
Jeśli umieszczasz wartościowe artykuły na swoim blogu, czytelnicy dzielą się nimi w mediach społecznościowych ze swoimi bliskimi. W rezultacie tekst (a przy okazji Twoja oferta i identyfikacja wizualna marki) trafia do coraz większej ilości osób (i to bez płatnych kampanii 😉). A Ty (Twoja marka) stajesz się coraz bardziej rozpoznawalna w sieci.
Możesz jeszcze wzmocnić ten efekt, zachęcając w treści artykułów do komentowania, do zapoznania się z ofertą, czy zapisu na newsletter.
4. Prowadzenie bloga znacznie poprawia widoczność Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach
Algorytmy wyszukiwarek uwielbiają treści. Szczególnie te wartościowe dla użytkowników. Jeśli będziesz umieszczać regularnie, takie artykuły, zaszczycą Cię wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania. Aktywny i często odwiedzany blog mówi algorytmom, że Twoja firma jest godna polecenia.
Najważniejsze, by teksty umieszczane na Twoim blogu, posiadały w treści słowa kojarzące się z branżą, w jakiej działasz.
Wiem, przedstawiłam tę kwestię w wielkim uproszczeniu. Nie będę Cię zamęczać szczegółami pozycjonowania stron 😉. Nie jest to przedmiotem tego artykułu.
5. Artykuły blogowe zapewnią Ci gotowe treści do publikacji w Social Media
Tak, tak…koniec z rozmyślaniem: „co tu opublikować”. Możesz wykorzystać całe artykuły do publikacji w Social Madia. Możesz też, zdecydować się na dawkowanie treści w mniejszych fragmentach (starczy jej na dłużej 😉).
Koniecznie też wykorzystuj ponownie stare, już zapomniane artykuły (tzw. recycling treści). Na szczęście w internecie wszystko szybko przechodzi w stan zapomnienia.
Czy nadal zastanawiasz się nad prowadzeniem firmowego bloga?
Serio?
To jedyne narzędzie marketingowe z takim potencjałem, przy tak niskim koszcie. I te wszystkie opcje dodatkowe, do których można go wykorzystać…
Masz niski budżet? Doskonale to rozumiem. Biznes online jest wymagający. Ciężko być widocznym bez płatnych kampanii reklamowych. Przy takim zatłoczeniu są one jednak skuteczne tylko krótkoterminowo. Trzeba je powtarzać i powtarzać. A może lepiej zainwestować w bardziej stabilne i mniej ryzykowne narzędzie, jakim jest blog firmowy?
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na ten temat
Poniżej znajdziesz linki do ciekawych eksperckich materiałów dotyczących prowadzenia bloga. Być może Cię zainteresują:
„Blog firmowy – jak go prowadzić?” – Autor: Artur Jabłoński
https://www.youtube.com/watch?v=NGadqclpX9U
„Lepszy blog firmowy to blog ekspercki”. – Autor: Kamila Paradowska (Dobra Treść)
https://www.youtube.com/watch?v=K5uE3VZHV5E&t=22s
„Blog – czy warto go zakładać i o czym pamiętać”. – Autor: Jacek Kłosiński
https://klosinski.net/10-rzeczy-o-ktorych-warto-pamietac-zakladajac-bloga/